De meditatie van de Vier Slangen (Covenbijeenkomst Amma Devi)

Yza neemt ons mee in een meditatie die ons helemaal opnieuw zal opladen. Het is de bedoeling dat we pure extase gaan binnenhalen. Als je dus wat liccht wordt in je hoofd, een beetje euforisch wordt of zelfs een zoete smaak in je mond krijgt, dan is dat helemaal normaal. Elke keer als je deze meditatie doet, word je vanzelf helemaal happy :-)

Waarom de meditatie vier slangen in zijn naam heeft, weet ik niet, want ik zie er maar twee. Een gouden en een zwarte slang kronkelen rond mijn ruggengraat omhoog. Het zijn dunne slangen, van het genre adder, maar wel lang. Ik zie hun schubben glanzen terwijl ze traag omhoog kronkelen.

Boven in mijn hoofd zit een kelk. De slangen kronkelen rond de kelk en leggen dan hun kop op de rand. De gele of gouden slang sist naar mij. Ik zie haar geopende bek van heel kortbij. Ze heeft een rare driehoekige kop. Het lijkt alsof ze me wil afschrikken.

In mijn zonnevlecht zit een bal van vuur, als een kleine minizon. Het vuur laait op, naar omhoog, als we “Ra, Ra, Ra, ...” beginnen te vibreren. De vlammen gaan altijd hoger, tot ze aan de onderkant van de kelk likken.

De slangen braken in de kelk. De gele slang kokhalst en rode druppels komen uit haar bek en vallen in de kelk. Uit de bek van de zwarte slang komen witte druppels. Ik moet aan gif denken. Naarmate de druppels zich mengen wordt de hoeveelheid vloeistof in de kelk groter. Dat is Lentewater. De kelk vult zich helemaal en stroomt dan over. Het water klotst over de rand en stroomt  in mijn hele lichaam.
 


---
Meditatie Vier Slangen

Ga rechtop zitten en begin ruistig en ritmisch adem te halen.

Word je bewust van je wervelkolom en trek onder het ademen de Zwarte Slang van links en de Gouden Slang van rechts langs de wervelkolom omhoog. Wanneer de twee slangen elke chakra binnengaan, kruisen ze elkaar en stijgen tot naar het centrum van het hoofd in de buurt van de pijnappelklier.

Wanneer beide slangen in het centrum van het hoofd zijn aangekomen, stuur je bij inademing energie in de slangen en vervolgens bij het uitademen de energie nog dieper in de slangenlichamen, waardoor ze zogezegd "levend" worden.

Wanneer beide slangen voldoende energie hebben gekregen, visualiseer je een kelk in het hoofd met de twee slangen tegenover elkaar op de rand, de pijnappelklier onder in de kelk.

Bij de volgende fase trekt de energie van Ra omhoog. Stel je ter hoogte van de plexus solar een levende vuurbal voor, net als de zon, en bij elke uitademing intoneer je zachtjes de klank RA. Hierdoor wordt het licht, het vuur van de innerlijke Ra, geactiveerd en dit vuur beweegt spontaan omhoog.

Wanneer dit licht met zijn warmte omhoog rijst, gaat het door het centrum van de kelk tussen de twee slangen door naar de kruin. Vanaf de linkerzijde van de kruin daalt een rode vloeibare energie af in de kelk. Dit zijn Rode Slangendruppels. Vanaf de rechterzijde loopt een witte vloeistof in de kelk, de Witte Slangendruppels. Beide vloeistoffen mengen zich in de kelk. Dit is het Lentewater.

Zie hoe dit Lentewater zich over je volledige lichaam verspreidt tot helemaal in je tenen, elke cel in je lichaam wordt hiermee gevuld.

Wanneer je klaar bent met de oefening, word je je bewust van de stoel waarop je zit, de aarde onder je voeten en de ruimte waar je bent.
Open je ogen.

Bron: Kenyon, Tom & Sion, Judi. Het Magdalena Manuscript.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam