De boodschap (covenbijeenschap Hagazussa)

We hadden afgesproken bij Verelna om onze trance techniek te oefenen, zeker met het oog op PaGE2016 in september. Arcadia heeft de naam een trance coven te zijn, maar eigenlijk doen we dat helemaal niet zo vaak. Het helpt natuurlijk niet dat de meesten onder ons zich daar niet meteen aan zouden wagen en ook niet dat het niet echt mijn ding is. Ik bereid veel van de maandelijkse bijeenkomsten voor maar zou daar niet bepaald spontaan naar grijpen. Al vraag ik me wel af of een offerritueel voor een specifieke godheid, zoals we er het afgelopen jaar zoveel hebben gedaan, in combinatie met trance posession niet iets heel strafs zou zijn. Dat is iets dat ik zeker nog wel eens zou willen proberen.

Omdat we voor de verandering eens met veel volk waren, verdeelden we ons in twee groepen. Ik weet niet waarom maar ik wist dat ik in dezelfde groep moest zitten als Luna. Eigenlijk wist ik het wel: zij werkt met Cerridwen, ook een Keltische, en ik wist dat dat de reden was. In ons groepje zat ook Verelna, die met Venus werkt, en Anthea wilde er dus ook graag bij. Zij was vooral nieuwsgierig naar de ervaring van Verelna, want zelf trancet ze Aphrodite.

Ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat trancen beperkt moet blijven tot de godin waar je zelf mee werkt, al zal het door het vertrouwen in de eigen godin wel gemakkelijker zijn om jezelf over te geven aan de trance. Ik vraag me trouwens af hoe gemakkelijk of moeilijk het is om met een godheid te trancen waar je niet regelmatig mee werkt. Dat lijkt mij een afgeleide van het klassieke Germaanse seidh-ritueel waarin je gaat babbelen met de spirits van dode voorgangers :-). Soit.

Verelna had het bij een vorige gelegenheid al eens geprobeerd en trance prophecy was geen probleem. Dat kunnen we allemaal vanzelf. Trance posession is nog wel iets anders. Dan moet je jezelf en je lijf kunnen loslaten in de handen van de spirit of godheid in kwestie, zoals de Loa’s die toeschouwers van een vodounritueel “berijden” en overnemen. Je bent dan het medium van de spirit in kwestie. Natuurlijk bepaal je zelf of je in de trance stapt of niet, maar eens je er in zit is, kan je niet anders dan de reis uitzitten. Omdat het de vorige keer niet was gelukt, wilde Verelna het opnieuw proberen.

Ze zette zich in een zeteltje, een sjaal over het hoofd getrokken. Anthea ging links van haar zitten. Zij zou Verelna begeleiden naar beneden. Rechts van haar zat Hamamelis, die zou noteren wat er exact werd gezegd. En ik zette mij recht voor haar op een stapel kussens, om haar energie te sturen. Bij het openen van de chakra’s is het de bedoeling dat je prana in elke chakra blaast om die open te blazen, maar die aanraking vond ik zelf zeer storend bij het naar beneden reizen. De eerste keer dat ik iemand energie stuurde op deze manier, merkte ik dat het perfect mogelijk is om die chakra’s open te blazen zonder dat je de persoon in kwestie ook effectief moet aanraken. Ik vraag me af of het fysiek blazen op al die punten van het lichaam niet veel meer te maken heeft met de “show” van zo’n ritueel...

De vorige keer dat we met trance prophecy oefenden, had ik ook mijn groot koord om mijn middel gebonden, zoals bij elk ritueel, en de twee uiteinden hield ik toen in mijn handen. Via dat kord  kwam er toen extra energie van het kruispunt en niet alleen energie van de aarde en van de kosmos die ik zelf naar binnen trok. Die energie van het kruispunt was superstraf, dus ik was benieuwd wat er nu zou gaan gebeuren.

De chakra’s openblazen was geen probleem. Ik trok energie naar binnen van boven en van beneden, mengelde die en blies die in Verelna’s chakra’s die zonder problemen open gingen.  Die chakra’s zie ik in mijn hoofd als mooie felgekleurde bloemknoppen die traag opengaan, als in zo’n versneld filmpje. En net als de vorige keer, zag ik dat het koord inderdaad opnieuw dienst deed als een soort van extra batterij: de spirit die met mij en het koord werkt, stond al klaar met haar spiritversie van mijn koord. En jawel, als ik een chakra open draaide, zag ik hoe een lichtblauwe straal energie uit mijn chakra naar die  van Verelna stroomde en blééf stromen, tot alle chakra’s open waren en we als het ware aan elkaar vast zaten met energie :-). Vooral de voorhoofdchakra bleef energie pompen, dat was echt opvallend.

Ik zag hoe Verelna in de ruimte zweefde. Ze hing daar terwijl ze rustig zat, de sterren blinkend overal rondom ons, witte stippen in een paarsblauwe lucht, en stralen lichtblauw licht uit elke chakra naar die van mij (of eigenlijk omgekeerd). Rond haar zat een soort van wit licht, als een doorschijnend ei. Het was gewoon mooi om te zien. Toen werd het beeld zwart en zag ik een witte zuil van licht voor me, met kronkelende witte slierten rond en door de zuil bewogen en hem als het ware levend maakten. De zuil leek dichterbij te komen, en toen zag ik dat het witte licht eigenlijk iets levends was, een heel slanke uitgerekte vrouw als een soort van wit beeld tegen de zwarte lucht. Het ding keek me aan met pikzwarte ogen en toen was het beeld weg. Ik denk dat dat de essentie van Venus was...

Verelna liet Venus door zich praten en deze keer lukte een volledige trance posession wel. Ik luisterde maar met een half oor, want ik concentreerde me vooral op het pompen van energie en niet zozeer op wat er allemaal werd gezegd.

Terwijl ik energie aan het pompen was en af en toe de spiritversie van het koord checkte, zag ik plots dat de oude zwarte dame die het koord vast had er niet meer was. In de plaats daarvan was het koord een paar keer rond de grote steen met de spiraal gebonden. Die steen staat centraal op het kruispunt tussen de werelden. Het is een grote staande steen waar een spiraal rond ligt op de grond en op de steen zelf staat bovenaan ook een spiraal uitgekapt. Brigandhu stond nonchalant met haar rug tegen de steen, één knie opgetrokken en een voet tegen de steen. Het touw stond strakgetrokken en zo voelde het ook in mijn fysieke handen. Maar dat werkte dus blijkbaar ook. Ik veronderstelde dat de energie niet zozeer van de oude dame kwam, maar van het kruispunt zelf...

Anthea was geïnteresseerd om te weten in welke mate zij, Venus, en Aphrodite aan elkaar verwant waren. Verelna – Venus – antwoordde dat ze alletwee samen waren geboren, waaruit Anthea concludeerde dat ze eeneiïge tweelingen waren. Ze kreeg ook een zegening met het oog op toekomstig moederschap en voor werkgerelateerde troubles kon ze beter  contact opnemen met de hardwerkende Hephaestos, de Griekse tegenhanger van Venus’ eigen echtgenoot Vulcanus, uit het pantheon waar Anthea zelf mee werkt dus.

Toen had Brigandhu er genoeg van. Ze pakte haar mes en sneed zonder enige waarschuwing de twee touwen die rond de steen waren strakgetrokken door. Omdat het zo snel ging, had ik geen tijd om te reageren: ik viel pardoes met de twee afgesneden helften van het touw achterover, van de stapel kussens af, op de grond. De energie was weg, Brigandhu niet. Die stond nu ongeduldig met gekruiste armen aan de steen naar me te kijken.

Ik kon gelukkig nog altijd energie van boven en van beneden binnen trekken en naar Verelna sturen, want ze was nog niet terug. Het koord lag slap in mijn schoot. Volgens Anthea viel ik achterover precies op het moment dat Venus terug uit het lichaam van Verelna vertrok. Ik vroeg me dus meteen af of Brigandhu er voor had gezorgd dat Venus uit haar lichaam schoot ... Ik kon me niet goed meer concentreren, maar Verelna kwam heel snel terup bij haar positieven, dus dat was niet erg.

Ik voelde me een beetje leeg, maar ik wilde zeker nog meehelpen om Luna te laten trancen. Ik wist dat Brigandhu daar zat op te wachten. En dus zette ik me weer neer en begon energie binnen te  trekken om haar te helpen.

Deze keer bleef Brigandhu niet passief wachten. Ik zag hoe ze zelf het koord in haar handen naam en het strak trok. Ze hield het op haar dooie gemak vast, beide uiteinden in één hand, alsof het niks was. Het touw trok weer strak in mijn handen. Toch moest ik meer moeite doen om energie binnen te trekken: ik was moe. Dat was de reden waarom ze daarstraks zo bruusk de sessie afbrak: ze wilde dat ik nog energie over had voor de trance prophecy sessie met Cerridwen. Die was blijkbaar belangrijk.

Luna werkt inderdaad met de Keltische godin Cerridwen, de Welshe godin die gekend is omwille van haar ketel van wijsheid en inspiratie. Ze wordt ook gezien als een godin van kunsten en inspiratie, een beetje de Welshe tegenhanger van de Ierse godin Bridget. Ik ben nieuwgierig naar de reden waarom Brigandhu er zo op gebrand is dat Luna Cerridwen trancet. Als ik achteraf wat ga snuisteren, lees ik dat beide godinnen oorspronkelijk moedergodinnen waren die duizenden jaren teruggaan, naar de tijd vóór de Romeinen zo goed als heel Europa inlijfden, en dat geschiedkundigen er zelfs van uit gaan dat ze oorspronkelijk dezelfde neolythische moedergodin waren. Ik ben verrast.

Luna gaat vlot naar beneden en Cerridwen maakt inderdaad haar opwachting. Als Luna haar vraagt of ze een volledige posession wil proberen, zegt ze dat dat niet gaat omdat haar derde oog niet open is. Nochthans zie ik hoe er energie tussen haar voorhoofd en dat van mij knettert. Haar chakra’s zijn zonder problemen open gegaan, en vooral haar hartchakra heeft veel aandacht nodig.Ik verschiet me een ongeluk als Brigandhu reageert. “Wat is dat voor zever!” hoor ik bitsig in mijn hoofd. De godin schiet naar voor met in haar ene hand haar mes en de twee koorduiteinden nog altijd in haar andere hand. Het lijkt alsof ze uit de wereld van het kruispunt in de onze springt en ik deins achteruit (maar ik val niet van mijn stapel kussens :-)). In één vloeiende beweging snijdt ze een laagje van Luna’s voorhoofd en staat dan weer met het koord bij de grote steen op het kruispunt. De hele tussenkomst heeft een fractie van een seconde geduurd. Luna’s derde oog straalt. Als het nu nog niet open is, dan weet ik het ook niet meer ... Brigandhu kijkt nors. Ze is duidelijk ongeduldig en doet bits teken naar Cerridwen dat ze moet opschieten. Ik vind dat ze behoorlijk onbeleefd is. Zo ken ik haar eigenlijk niet. Ik vraag me af wat er tussen beide godinnen scheelt.

Cerridwen kan niet helemaal doorkomen. Brigandhu kijkt nu gewoon kwaad. Ik heb de indruk dat ze denkt dat Cerridwen het met opzet doet. Verelna suggereert dat Luna in de ketel van Cerridwen moet kijken. Brtigandhu tikt met haar mes, hetzelfde mes waarmee ze een lapje vel van Luna’s voorhoofd heeft weggesneden, in de ketel van de andere godin en knikt ongeduldig met haar hoofd. Ze heeft een minachtende trek op haar gezicht en ze heeft geen aandacht voor mij. Ik ben eigenlijk best geschokt want ik vind haar getuigen van weinig respect.

Luna ziet een vrouw in de ketel. Ze rijdt op een wit paard met de wind door haar haren, met links van haar de zee en rechts kliffen. Boven op de klif staat een tempel. Ik herken wat ze vertelt: het lijkt op de tempel van Brigandhu die hoog op de rotsen staat. Van zodra het paard verschijnt, voel en zie ik hoe Brigandhu zich ontspant. Haar lippen krullen omhoog en ze gaat tegen de steen staan, op haar gemak. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar het is duidelijk dat ze tevreden is met wat Luna in de ketel ziet. Meteen daarna ziet Luna hetzelfde paard zonder ruiter en daarnaast een everzwijn. Dat everzwijn wacht op zijn ruiter. Als Anthea vraagt op wie het everzwijn wacht, zegt Cerriedwen dat de priesteres voor wie het zwijn bedoeld is weet dat het voor haar is. Ik denk meteen aan Hamamelis die op zoek is naar de naam van een godin die tegenwoordig haar opwachting maakt in haar reizen. Het zou gaan om een bosgodin en de naam van Arduinna is al gevallen, dus dat zou logisch zijn. In mijn hoofd klinkt het echter resoluut dat dit niet voor haar is. OK dan.




HAGAZUSSA NODIGT UIT: TRANCE TECHNIEK
Covenbijeenkomst 23 februari 2016

Toelichting

De aparte Goden en Godinnen, zoals die ingedeeld worden in de verschillende pantheons, of religies werden op een gegeven moment in de tijd “geboren” uit deze oerbron. Ze bestaan in hun eigen recht en op een andere dimensie. We kunnen contact met deze Goden en Godinnen maken en dat zij absoluut niet te reduceren zijn tot aspecten van een hogere Godheid, archetypes of abstracte begrippen.

De Goden zijn echt en ze hebben een bewustzijn, net als wij. Het enige verschil is dat zij onsterfelijk zijn en niet hoeven te reïncarneren. Ze staan dus, net als wij, los van de Oerbron, als op zichzelf staande wezens of entiteiten, maar zijn er door hun eigen ziel tegelijkertijd ook mee verbonden.

Wanneer een bepaalde God of Godin op je pad komt, gebeurt dat meestal niet zomaar. Jullie zijn bij elkaar gekomen voor een reden. Daarom is het enorm belangrijk om een antwoord te vinden op de vraag: waarom net deze God of Godin? Misschien is het een God of Godin je op dit moment wil bijstaan in je leven.

Elke god of godin die zich aandient, dient uiteraard met respect behandeld te worden. Om in je spirituele praktijk bij te leren, kan je hier zelf op verschillende manieren mee werken. Versterk de band met de God of Godin die zich aandient, het wordt een mooie reis! Hiertoe kan je je altaar inrichten ter ere van deze God of Godin, in meditatie contact leggen, achtergrond opzoeken en aftoetsen met de God of Godin zelf, belangrijke feestdagen vieren, rituelen doen voor deze God of Godin en je kledij of juwelen afstemmen. Je zal merken door alles wat je doet, dat je contact versterkt wordt en dat je de lessen van deze God of Godin hierdoor gemakkelijker in jezelf kan opnemen.

Vandaag gaan we de trance techniek oefenen. Er zijn telkens twee rollen te vervullen: diegene die trancet (de zieneres), en diegene die de eerste persoon energetisch begeleidt (de psychopomp of het energiekanaal). Daarnaast kan er nog een derde persoon zijn die tekstuele begeleiding verzorgt, zodat het energiekanaal zich kan concentreren op de energie. We gaan beide rollen een keer vervullen, zodat je leert aanvoelen wat er kan voor jou (op dit moment) en waarin je jezelf het beste voelt.


Benodigdheden

  • Aqua di Florida
  • Palo Santo
  • Je eigen aanroeping voor je godin
  • Je eigen uitgeschreven pad naar de plaats waar je contact hebt met je godin.
  • Persoonlijke sjaal om over je hoofd te leggen.
  • Vragen die je wil stellen aan een godin.

Groot coven-altaar met:

  • 1 kaars en een symbool voor de godin waarmee je vandaag werkt.
  • Symbolen voor alles wat jou draagt
  • 4 elementenkaarsjes

Klein altaartje per groepje waarop de symbolen en godinnenkaars kan gezet worden tijdens de trance van deze godin.

Ritueel

Samen:
Zoals de Vuurvogel oprijst uit de as van het vuur, zo worden wij nu gezuiverd.
Grote Moeder, Godin van onze harten, zegen ons en zuiver ons.
Hemelvader, laat uw stralen ons wijden en maak ons klaar voor dit intens ritueel.
Open onze geest voor uw dimensies.
Laat onze lippen enkel nog de waarheid spreken.
Laat onze harten de weg van de Goden, volgen nu en altijd
Schenk onze handen de gave van het magisch werk
Laat onze voeten de heilige paden bewandelen, in uw gezelschap en in het gezelschap van gelijken.
Blessed Be.

Elenor:
Zusters,
Luister naar de stem van je hart en van je ziel
Laat liefde je openen voor wat je zoekt en hoopt te vinden.
Geef je over aan de kracht die binnenin je leeft,
Want deze kracht leeft in je sinds je eerste dag op deze planeet
Je unieke kracht als vrouw onder vrouwen, als priesteres onder priesteressen, als zusters onder je zusters.
Stel je open,
Voel de kracht!
Laat deze energie doorheen je hart stromen en voel hoe ze ons nu verbindt

Iedereen:
Van zuster tot zuster trek ik deze cirkel

Elenor:
Van vrouw tot vrouw, van priesteres tot priesteres,
Van zuster tot zuster trekken wij vandaag onze cirkel
Verbonden door onze innerlijke kracht
In de liefdevolle aanwezigheid van de Grote Moeder
Weerspiegeld in onszelf en in onze Godinnen
Blessed be

Voor we de aanroeping voor het element uitspreken, steken we de kaars aan die bij dit element hoort. Bij het aanroepen, stel je jezelf deze richting voor en laat je het beeld dat nu bij jou wil komen, helemaal in je aura komen.

Samen:
We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de winden,
de wachters van het Oosten, kracht van de dageraad en de Lente.
Wees welkom.

We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de Zon,
de wachters van het Zuiden, kracht van de middag en de Zomer.
Wees welkom.

We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de Zee,
de wachters van het Westen, kracht van de avond en de Herfst.
Wees welkom.

We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de aarde,
de wachters van het Noorden, kracht van de nacht en de Winter.
Wees welkom.

Samen:
We groeten en verwelkomen de krachten van de zon boven ons en van de Aarde onder ons.
We groeten en verwelkomen de krachten van onze voorouders, van hen die voor ons zijn gekomen en van hen die na ons zullen komen.
We groeten en verwelkomen de krachten en de geesten van het land waarop wij vandaag samen te gast zijn.

The Charge Of The Goddess
Listen to the words of the Great Mother, who was of old also called Artemis; Astarte; Diana; Melusine; Aphrodite; Cerridwen; Dana; Arianrhod; Isis; Bride; and by many other names.

Whenever ye have need of anything, once in a month, and better it be when the Moon be full, then ye shall assemble in some secret place and adore the spirit of me, who am Queen of all Witcheries.

There shall ye assemble, ye who are fain to learn all sorcery, yet have not yet won its deepest secrets: to these will I teach things that are yet unknown.

And ye shall be free from slavery; and as a sign that ye are really free, ye shall be naked in your rites; and ye shall dance, sing, feast, make music and love, all in my praise.

For mine is the ecstasy of the spirit and mine also is joy on earth; for my Law is Love unto all Beings.

Keep pure your highest ideal; strive ever toward it; let naught stop you or turn you aside.

For mine is the secret door which opens upon the Land of Youth; and mine is the Cup of the Wine of Life, and the Cauldron of Cerridwen, which is the Holy Grail of Immortality.

I am the Gracious Goddess, who gives the gift of joy unto the heart. Upon earth, I give the knowledge of the spirit eternal; and beyond death, I give peace, and freedom, and reunion with those who have gone before. Nor do I demand sacrifice, for behold I am the Mother of All Living, and my love is poured out upon the earth.

Hear ye the words of the Star Goddess, she in the dust of whose feet are the hosts of heaven; whose body encircleth the Universe; I, who am the beauty of the green earth, and the white Moon among the stars, and the mystery of the waters, and the heart’s desire, call unto thy soul. Arise and come unto me.

For I am the Soul of Nature, who giveth life to the universe; from me all things proceed, and unto me must all things return; and before my face, beloved of gods and mortals, thine inmost divine self shall be unfolded in the rapture of infinite joy.

Let my worship be within the heart that rejoiceth, for behold: all acts of love and pleasure are my rituals. And therefore let there be beauty and strength, power and compassion, honour and humility, mirth and reverence within you.

And thou who thinkest to seek for me, know thy seeking and yearning shall avail thee not, unless thou know this mystery: that if that which thou seekest thou findest not within thee, thou wilt never find it without thee.

For behold, I have been with thee from the beginning; and I am that which is attained at the end of desire.

© Copyright the Doreen Valiente Foundation

Elke deelneemster steekt de kaars voor haar godin aan en roept deze aan op haar eigen manier.

We verdelen ons in groepjes en per groepje gaat iemand trancen, iemand energetisch begeleiden en iemand de nodige teksten zeggen, vragen stellen en noteren. Belangrijk is dat het energiekanaal zowel als de zieneres beiden hun chakra’s heel goed openen. Dus het energiekanaal zal pas prana (levensenergie) inblazen in de chakra van de zieneres als ze voelt dat haar eigen chakra goed geopend is.

Om de chakra’s te openen, kan je volgende tekst gebruiken:
Neem enkele keren diep adem, in door je neus en uit door je mond. Langzaam voel je je ontspannen.
Concentreer je op je wortelchakra, voel en zie hoe deze zich langzaam opent waardoor er een krachtige rode gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).
Concentreer je nu op je sacralechakra, voel en zie hoe deze zich langzaam opent waardoor er een krachtige oranje gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).
Concentreer je nu op je zonnevlecht, voel en zie hoe deze zich langzaam opent waardoor er een krachtige gele gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).
Concentreer je nu op je hartchakra, voel en zie hoe deze zich langzaam opent waardoor er een krachtige groene gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).
Concentreer je nu op je keelchakra, voel en zie hoe deze zich langzaam opent waardoor er een krachtige blauwe gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).
Concentreer je nu op je derde oog, voel en zie hoe deze zich langzaam opent en een krachtige indigo gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).
Concentreer je nu op je kruinchakra, voel en zie hoe deze zich langzaam opent en een krachtige witte gloed duidelijk zichtbaar wordt (prana).

Om naar de godin te gaan, kan je volgende tekst gebruiken:
Je bevindt je in het duister en staat op een pad van kiezelsteentjes. Je kan de steentjes onder je voeten voelen en horen. Laat je ogen even wennen aan de duisternis. Je ziet enkele lichtpuntjes hoog boven je, het zijn de sterren die in de donkere open hemel schitteren.

Terwijl je inademt voel je de koude

Voor je zie je een pad dat links naar beneden slingert, doorheen een dicht bos.

Boven de toppen van de bomen zie je de prachtige volle maan opkomen en het pad voor je zacht belichten.

Je ademt de koude nachtlucht in en wandelt langzaam het pad af, steeds verder naar links. Je hoort het geluid van de kiezelsteentjes onder je voeten en het geritsel en geroep van de dieren in het bos terwijl je je tocht begint.

Het pad slingert steeds verder naar beneden, steeds verder naar links. Je hoort het ruisen van de takken van de bomen en ruikt de frisse dennengeur.

Je voelt hoe de koude nachtlucht je longen voelt en wandelt steeds verder het pad af. Steeds verder naar beneden, steeds meer naar links.

Terwijl je steeds verder naar beneden wandelt hoor je in de verte zacht het stromen van water. Hoe verder je naar beneden wandelt, hoe luider het geluid van het stromende water wordt.

Je ademt de koude nachtlucht in en wandelt steeds verder het pad af, steeds verder naar benenden, steeds verder naar links. Het geluid van het water vult de nachtelijke stilte. In de verte zie je een brug met een gesloten poort in het midden. Wandel er heen.

Zie je de brug?
Beschrijf de brug.

Wandel nu langzaam naar de brug tot aan de poort. Als je daar klaar voor bent dan mag je ze openen.

Wat zie je?
Is er iemand aanwezig?
Als je wil, kan je (naam Godin / God) roepen
Zie je haar / hem?
Hoe ziet ze er uit?
Vraag toestemming om door de poort te stappen
Vraag de godin of ze voor ons een boodschap heeft

- - - - -

Langzaam wandel je terug naar de brug.

Zie je de brug?  

Wandel over de brug en sluit de poort achter je. Je hoort het luide stromen van de rivier onder je. De volle maan beschijnt nog steeds het pad dat naar boven leidt, naar de plek waar deze reis begon. Langzaam maar vastberaden wandel je naar boven, steeds verder naar rechts.

Je ademt diep de koude nachtlucht in en wandelt steeds verder naar boven. Je hoort het geluid van de kiezelsteentjes onder je voeten en het geluid van de stromende rivier neemt af. Je hoort weer en het geritsel en geroep van de dieren in het bos en het ruisen van de takken van de bomen. Je ruikt de geur van dennenbomen.

Wandel verder naar boven, steeds verder naar rechts tot je weer op de plek staat waar je reis daarnet begon. Keer nu langzaam terug naar ons, neem er je tijd voor en doe dit op je eigen tempo. Kom langzaam terug en als je er klaar voor bent open je je ogen en rek je eens goed uit.

Indien er nog tijd is, kunnen we extra mensen laten trancen.

Elke deelneemster bedankt haar godin op haar eigen manier

Samen:
We danken de krachten en de geesten van het land waarop wij vandaag samen te gast waren.
We danken de krachten van onze voorouders, van hen die voor ons zijn gekomen en van hen die na ons zullen komen.
We danken de krachten van de zon boven ons en van de Aarde onder ons.

Samen:
We danken de stuwende kracht van de aarde,
de wachters van het Noorden, kracht van de nacht en de Winter.
We danken de stuwende kracht van de Zee,
de wachters van het Westen, kracht van de avond en de Herfst.
We danken de stuwende kracht van de Zon,
de wachters van het Zuiden, kracht van de middag en de Zomer.
We danken de stuwende kracht van de winden,
de wachters van het Oosten, kracht van de dageraad en de Lente.

Iedereen:
Van zuster tot zuster open ik deze cirkel

Elenor:
Van vrouw tot vrouw, van priesteres tot priesteres,
van zuster tot zuster openen wij onze cirkel
Elk van ons, krachtig en sterk, gaan we straks terug onze eigen weg,
maar door onze innerlijke kracht zijn we blijvend verbonden.
Moge de Godin, tot we elkaar weerzien, je zachtjes vasthouden in het holle van haar hand;
En je in liefde omhullen.
Blessed be

Nadien worden ervaringen genoteerd en tijdens de cake & wine wisselen we onze ervaringen uit.

Bronnen

Cursus Arcadia Deel 5 hoofdstuk 1 – het priesteressenschap
Wat er mij ingefluisterd werd door de kosmos, Elenor, 23 februari 2016.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam