Sigil magick met de kinderen

Gisteren was het van dat grijze noch-vlees-noch-vis weer en de kinderen kropen ervan tegen de muren :-). Dries kwam al gauw vragen of we niet samen iets creatiefs konden doen, zoals schilderen ofzo. Ik zat nog altijd met de symboolmagie van de laatste Pagan Partake in mijn hoofd en dus stelde ik voor om een eigen magisch zegel te maken dat ze aan de deur van hun slaapkamer zouden kunnen hangen.



Stap 1: een eigen sigil
We begonnen met het maken van een mini-sudoku, een tovervierkant van Saturnus. Daarna liet ik hen hun naam vertalen in cijfers om daarmee een sigil te kunnen trekken op dat vierkant. Dat werd in het geval van Dries 4914522.

Stap 2: bepalen van de andere symbolen op het zegel
Via numerologie liet ik hen hun eige lotsgetal uitrekenen. Voor Dries was dat 9. Mensen die 9 als lotsgetal hebben, worden geregeerd door de planeet Mars en hun kleur is rood. En hij heeft als sterrenbeeld maagd. Ik liet hen de symbolen voor de planeet en voor hun sterrenbeeld opzoeken.
Toen vroeg ik hen om nog een vierde symbooltje uit te vinden, eentje dat zou staan voor iets dat typisch voor hen was. Volgens mijn liefste moest Dries maar een klein iPadje op zijn zegel tekenen :-) maar die ging voor een Minecraft-blokje. Ook goed!

Stap 3: het tekenen van het zegel
Met twee glazen met een verschillende diameter trokken de kinderen twee concentrische cirkels. In het midden van de cirkel tekenden ze de sigil die ze in stap 1 hadden gemaakt in de kleur die hoorde bij hun lotsgetal (rood).
Daarna tekenden ze op de vier punten de symbolen van de elementen in de juiste kleuren: een groen vierkantje voor aarde, een gele bol voor lucht, een rode driehoek voor vuur en een blauw kommetje voor water.
In de lege vakken tussen die symbolen tekenden ze hun lotsgetal (9), het symbool voor hun heersende planeet (Mars), het symbool van hun sterrenbeeld (Maagd) en hun eigen uitgevonden symbool.

Uiteindelijk waren we daar toch twee uren zoet mee. Genoeg om een druilerige zondagmiddag mee te overbruggen :-)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam