Keizersbroodje-met-hesp-maan

Dries is helemaal weg van de maan. Elke keer hij een hap neemt uit een boterham of een half keizersbroodje op heeft, toont hij mij steevast trots het resultaat: "Kijk, mama, een maan!". Kaat doet dan natuurlijk ook haar duit in het zakje en dan begint het opbod tussen die twee.

Ik heb een keizersbroodje-maan!
Ikke een keizersbroodje-met-hesp-maan!
Ikke een keizersbroodje-met-hesp-maan tussen de sterren!

Ik lach. Dat doet me denken aan die zeer aanstekelijke Mystery of the Waters chant van Leahmoin die ik zo moeilijk uit mijn hoofd kan bannen sinds we hem hebben gebruikt om PaGE2008 te openen.

I am the beauty of the green earth
The white moon among the stars

And the mystery of the waters


Ik vertel hen dat elke keer als we naar de maan kijken, we eigenlijk moeten denken aan die mooie mevrouwen die aan de ijskast plakken. Het godinnenalfabet dat ik heb gemaakt voor mijn toewijding hangt aan de ijskast en de kinderen vinden het geweldig om me elke keer opnieuw te vragen wie die mevrouw is, en die, en die, en die ...

Al die mevrouwen beschermen de aarde, vertel ik hen, en de aarde is net zo mooi en rond als de volle maan. En elke keer als we die mooie ronde maan zien, vragen die mooie mevrouwen dat we aan hen en aan de aarde denken.

Aaah, zegt Kaat en ze kijkt me met een flits van begrip op haar gezichtje aan. Dan zegt ze verwonderd maar zeer ernstig: Moeder aarde! Ik lach. Ze heeft het begrepen, die kleine meid ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam