De opdracht van de godin (Charge of the Goddess)

Luister nu naar de woorden van de Grote Moeder, die van oudsher door de mensen ook gekend is als Artemis, Astarte, Athene, Dione, Melusine, Aphrodite, Cerridwen, Dana, Arianrhod, Isis, Bride, en onder vele andere namen.

Wanneer je iets nodig hebt, één keer in de maand, en beter bij volle maan, kom dan bijeen op een geheime plek om mij te eren, de koningin van alle hekserij.

Daar zal je samenkomen, en aan jullie die alle toverij willen leren, maar het diepste geheim nog niet kennen, aan jullie zal ik de dingen leren die nog onbekend zijn.

En je zal vrij zijn van slavernij, en als teken dat je werkelijk vrij bent, zal je naakt zijn in je rituelen, en je zal dansen, zingen, feesten, muziek maken en de liefde bedrijven, ter ere van mij.

Want van mij komt de extase van de geest, en van mij komt de vreugde op aarde, want mijn Wet is Liefde voor alle wezens.
 

Houd je hoogste ideaal zuiver; streef er altijd naar, laat niks je tegenhouden of op een zijspoor brengen.

Want van mij komt het geheim dat de deur opent naar het land van de jeugd, end van mij komt de kelk met levenswijn, en de ketel van Cerridwen, die de heilige graal van onsterfelijkheid is.

Ik ben de goedgunstige Godin, die de gave van vreugde geeft aan de harten van de mensen. Op aarde geef ik de kennis van de eeuwige ziel; en voorbij de dood geef ik vrede en vrijheid, en hereniging met hen die eerder zijn gegaan. Ik eis ook geen offergaven want voorwaar, ik ben de moeder van al wat leeft, en mijn liefde wordt geschonken over de aarde.

Hoor de woorden van de Godin van de strerren, zij die in het stof is van wiens voeten de legioenen van de hemel zijn, wiens lichaam het universum omspant; Ik ben de schoonheid van de groene aarde en de witte maan tenmidden van de sterren, en het mysterie van de wateren, en het verlangen in de harten van de mensen.
Ik roep tot uw ziel, sta op en kom tot mij.


Want ik ben de ziel van de natuur, die het leven aan het universum geeft, uit mij komen alle dingen voort, en naar mij moeten alle dingen terugkeren; en voor mijn gezicht, geliefd door goden en mensen, zal je diepste goddelijke zelf omhuld worden in de extase van het oneindige.
 

Laat mijn verering zich plaatsvinden in het hart dat zich verheugt, want alle daden van liefde en genot zijn mijn rituelen. Laat er daarom schoonheid en kracht, macht en medeleven, eer en nederigheid, vrolijkheid en eerbied in je zijn.

En jij die denkt mij te zoeken, weet dat je zoeken en je verlangen je niet zullen helpen, als je het mysterie niet kent: dat wanneer je dat wat je zoekt niet in jezelf vindt, je het nooit buiten jezelf zal vinden.
 

Want voorwaar, ik ben bij je geweest vanaf het begin, en ik ben dat wat bereikt wordt  aan het einde van het verlangen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam