Mamma Mia! (Citytrip Stockholm)

Van het ene uiterste in het andere! Na het Vasamuseet trekken we naar het heerlijke Abba Museet, waar je alles te weten komt over de populairste Zweedse popgroep aller tijden.


De glitterpakjes, het opzwepende ritme en de meezingnummers waren een monsterhit in de jaren zeventig, en niet alleen in het oerbrave Zweden. Abba won de Eurovision Song Contest met 'Waterloo', ondertussen een evergreen, en de rest is geschiedenis. Het is ook de deelname van Abba die het startschot zou zijn voor het kitschfest dat de liedjeswedstrijd daarna zou worden, al weet ik niet of Benny, Björn, Anni-Frid en Agnetha daar zelf zo gelukkig mee zijn.

Vooral het stukje over touren met Abba en wat daarbij komt kijken vond ik tof om te zien en horen. De techniek, de kostuums, ... Nieuwsgierig las ik een typische Abba rider en bedacht me dat die one hit wonders van tegenwoordig wel heel veel noten op hun zang hebben. Met Abba had ik helemaal geen problemen gehad :-)





Het museum is interactief. Je kan poseren naast de ongelooflijk echt aandoende poppen van de band, niet in was maar in silicone. De durvers kunnen mee zingen of dansen. Dat deed ik dus graag, zij het in de intimiteit van een ministudiootje (hier met een kleine aanpassing):

Thank you for the music, the song I'm singing. 

Thanks for all the joy you're bringing

Who can live without it? I ask in all honesty

What would life be?

Without a song or a dance, what are we?

So I say thank you for the music

For giving it to me




Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam