Over drie heksen en een ketel (Covenbijeenkomst Amma Devi)

Nu we allemaal onze godin hebben voorgesteld aan de rest van de coven leek het me wel een goed plan – en een prima oefening in ritueelschrijven (of pikken! :-)) – om voor elk van die godinnen een rite uit te voeren waarbij we die specifieke godheid zouden eren. Niet om iets terug te krijgen maar alleen maar om die god of godin in de bloemetjes te zetten.

De aftrap zou gegeven worden door Luna, met een rite voor Cerridwen, de godin die steevast haar opwachting maakt als ze gaat reizen in de anderwereld. Omdat Luna uiteindelijk geen tijd had, dook ik nog vlug mijn boeken (en het internet) in om de avond voor te bereiden. Maar goed ook, want uiteindelijk kon ze er door omstandigheden niet bij zijn.

Omdat we hadden gezegd dat we iets voor Cerridwen zouden doen, wilde ik dat graag zo houden. Net zoals ik me al heb verdiept in sigilmagie en kaarsenmagie, wilde ik iets doen met ketelmagie. Wat een afknapper was dat! De ketel die de meeste heksen we ergens hebben staan, wordt meestal voor niet meer gebruikt dan het branden van wierook of het verbranden van briefjes met intenties. Dat was niet genoeg, ik wilde écht gaan brouwen, zoals Cerridwen deed!

Uiteindelijk las ik ergens over een coven die met Cerridwen werkt en die elk jaar een covenbrouwsel maken. Elke maand voegen ze tijdens hun covenbijeenkomst iets toe aan het brouwsel en na een jaar en een dag drinken alle heksen van de coven drie druppeltjes van het goedje, net zoals Gwion per ongeuk deed. Hoe het brouwsel er na zoveel tijd uitziet kon ik me niet voorstellen, en dat wilde ik zelfs niet :-) Maar het idee was wel cool en toen ik op het internet een klein ritueeltje vond om een “mede van inspiratie”  te maken, wist ik wat we zouden gaan doen.

En dus kwamen we samen bij Verelna thuis, waar we in de keuken zouden gaan werken, rond de stoof met daarop een echte kookpot waarin we onze toverdrank zouden gaan brouwen. Daar stonden we dan, met ons drieën rond de ketel ... het leek wel het cliché van de drie heksen zoals je ze overal ziet opsduiken. Ik moest denken aan de heksen van MacBeth die al roerend boven hun ketel hingen te bekokstoven :-)


We riepen Cerridwen op, en deden dat met dezelfde gebaren die ik had gezien in de rite die we nog niet zo lang geleden hadden gedan voor Hekate. Ook nu weer was dat gebaar met één hand open in de lucht en één hand naar de aarde superkrachtig. Ik denk dat dat een blijvertje wordt als we met godinnen gaan werken.

Elk van ons maakte een sigil voor inspiratie voor de coven, gebaseerd op het magisch vierkant van Saturnus, want dat kunnen we wel gebruiken.

IK VRAAG INSPIRATIE VOOR DE COVEN, VOOR  ELK VAN ONS EN IEDEREEN IN DE COVEN.

KVRGNSPTDCL

K V R G N S P T D C L
2 4 9 7 5 1 7 2 4 3 3

En dat getekend op een klein wit papiertje dat we gemakkelijk in onze hand konden houden, en met niet giftige inkt, want de sigils moesten in ons brouwsel!

We zetten een keteltje met een kaars in ons midden op de grond en dansten daar rond terwijl we runen chantten – Ansuz, Perthro, Inguz – die te maken hebben met inspiratie en (occulte) kennis en wijsheid. Het was heel krachtig en je voelde de energie echt opbouwen in ons midden. Toen het genoeg was, projecteerden we die energie in onze sigil en bekrachtigden die met een veeg speeksel. Hij was klaar. Nu hadden we alle ingrediënten voor onze toverdrank.

Elk van ons riep Cerridwen aan en vroeg haar om onze toverdrank te bezielen met inspiratie, wijsheid en kennis. We gooiden een snuif bloementhee – zes verschillende bloemen, net als de zes (giftige) kruiden die Cerridwen in haar fameuze brouwsel had gedaan – in het zoute water (want het was zeewater waarmee ze aan de slag ging) waarin we honing hadden opgelost en daarna was het de beurt aan onze sigils. Zo moest het zijn. Ons brouwsel was klaar en moest enkel nog afkoelen.



We begonnen aan de cake & wine en toen de pan ietwat was afgekoeld, goten we het brouwsel in drie theeglazen. We hadden net genoeg gemaakt om voor elk van ons een flink theeglas te vullen. Tot onze verbazing was het brouwsel best wel lekker. We dronken op de  gezondheid van de godin – Heil Cerridwen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam