Een Gele Resonante Zonsopgang

"Ik ben blij dat je een zonnekind bent," zei ze monkelend, en met een glimlach schuifelde ze verder, steunend op haar stok. Denise Deslee, samen met Fred Lamond de ouderdomsdeken van PaGE2008, is soefi-lesgeefster en bestuurder van het spiritueel centrum De Rozentuin in Gent. Ze is al 35 jaar bezig met soefisme, een oude en verbindende mystieke wijsheid en filosofie met wortels die teruggaan tot het oude Egypte en die naar het westen kwam via de Indiase meestermuzikant en mysticus Hazrat Inayat Khan. Ik had haar via Yurek Onzia gecontacteerd om een lezing te komen geven. Yurek had haar geïnterviewd voor een magazine en was diep onder de indruk. Dat was wederzijds want sindsdien is Denise zijn grootste fan. Behalve journalist en auteur is Yurek zelf ook aardig bezig met sjamanisme. Hij wilde zelf ook graag een lezing rond Europees sjamanisme komen geven maar zat voor een van zijn volgende boeken net dit weekend in Marokko. Jammer!

Denise was alleszins heel enthousiast toen ze hoorde dat Yurek er voor iets tussen zat en legde de datum meteen vast. Ze zou haar neef meebrengen, Wouter Deslee, die zich bezig houdt met de Maya kalenders. Nog een interessant onderwerp voor het PaGE2008 programma!

Tijdens het weekend kwam Denise mijn geboortedatum vragen. Ze had aan Wouter gevraagd om mijn geboortekin op te zoeken, als klein cadeautje, wat dat dan ook mocht zijn ... Op zondag ging ik dus even met Wouter apart zitten zodat hij me die kon meegeven. Ik was onder de indruk want wat hij me vertelde komt wel min of meer overeen met mijn persoonlijkheid. Griezelig ... Als ik hem achteraf zelf nog eens wou bekijken, dan kon ik hem zelf nog eens laten uittrekken door de computer op zijn Tzolkin website, zei hij, en dat heb ik dan ook gedaan, want zelfs met het boekje dat Wouter me meegaf bij de hand lijkt het mij een vreselijk ingewikkeld iets en moeilijk te begrijpen. Op het net vind je ook betrekkelijk weinig informatie over het onderwerp, zeker als je het vergelijkt met de stortvloed die je krijgt als je op zoek gaat naar wicca ofzo. Misschien moet ik maar eens zo'n workshopje bij hem gaan volgen :-) Hoe het precies in elkaar steekt weet ik dus niet, maar hier is wat Wouter mij meegaf.

Elke dag in de Tzolkin kalender heeft een specifieke galacische signatuur of energiefrequentie. Door de rol te spelen van je galaktische signatuur, sta je jezelf toe je lichaam, geest en ziel op die specifieke frequentie te vibreren en dat uit te zenden naar iedereen om je heen. Dat is jouw geschenk aan de wereld. Mijn concrete galaktische signatuur is de volgende:

Geboortedatum: 3 januari 1969, dit komt overeen met Gele Resonante Zon of AHAU.

Mijn affirmatie:

Ik Kanaliseer om te Verlichten
Leven Inspirerend
Ik bezegel de Matrix van Universeel-Vuur
Met de Resonante toon van Afstemmen
Ik wordt geleid door de kracht van Vrije-Wil
Ik ben een Galactisch Activering Portaal... treed me binnen

Je hebt de affirmatie van je geboortekin, maar ook die van elke dag apart. Eens je je geboortekin kent, kan je je chakra - in mijn geval de kruinchakra - via meditatie verbinden met de aarde. Je kan dit ook elke dag doen met de kin van de dag en de daarbijhorende chakra. Zo verenigen we de aarde met onszelf en leren we de aarde ook kennen als onszelf.

Volgens Denise en Wouter was mijn geboortekin heel erg positief. Ik was geïntrigeerd en ben dus nog eens gaan zoeken op internet. Op de website http://www.1320em.nl/ kan je je persoonlijke kinkaart aanvragen met uitleg. Dat heb ik dus gedaan, et voilà, hierbij wat uitleg bij mijn galaktische signatuur.

De kleur 'Geel': Je bent geboren op 3 januari 1969. Jouw geboortedatum geeft je volgens de Tzolkin (de heilige Maya kalender) een kinwaarde van 20. De 'dirigent' in je leven als gevolg van deze kinwaarde is gele zon. (AHAU). De gele kleur van de zon geeft aan dat je leven in het teken staat van het kunnen realiseren en ook het naar buiten brengen. Je brengt zaken tot volle rijpheid waarna je kunt oogsten.




Toon 'Zeven': De dirigent van je leven staat op toon zeven. Deze toon zeven, ook wel resonante toon genoemd, is de toon van de afstemming. Je dient in resonantie te gaan. De Tzolkin zegt onder andere het volgende over jouw toon zeven: Je bent zeer individualistisch. Je bent een harde werker en je bent bereid om autoriteit te betwisten. Je kunt het overzicht behouden en je doet jezelf een plezier als je je flexibel opstelt. Je weet dat het leven vanuit de tegenstelling tussen licht en donker bestaat. Je stemt deze tegengestelde krachten op elkaar af en je integreert ze. Je hebt exact door wat er gaande is en je gaat hiermee graag in resonantie. Om jezelf niet te verliezen, houd je je eigen grenzen in de gaten. Je benut je directe verbinding met de Bron om je eigen bewustzijn te verruimen en om je helende inzichten aan anderen door te geven.

Zonneteken 'Zon': Het zonneteken zon orchestreert je leven vanuit de kracht van je universaliteit. Andere kwaliteiten die dit zonneteken jou geeft zijn: De volledigheid te zien en te ervaren, verlichting, eenheid en onvoorwaardelijke liefde. Het leven is een paradox. De schaduwzijde van het zonneteken zon is jezelf als je eigen blokkade ervaren, de onvoorwaardelijk liefde door je eigen koppigheid begrensd zien, oordelen en veroordelen. De Tzolkin zegt het volgende over je zonneteken: Je bent een idealist en een perfectionist. Jouw lat ligt hoog. Je vraagt veel van jezelf en van anderen. Je hebt iets van een koning over je. Anderen vinden je vaak arrogant. Spiritualiteit geeft je leven inhoud. Je fijne en heel hoge trilling maakt je meelevend met anderen. Pas op, om hierin niet te veel te overdrijven. Je zou jezelf moeten afschermen voor die mensen en omstandigheden die teveel energie bij je wegtrekken. Leer met deze risico’s bewust om te gaan. Daar waar veel licht is, is ook veel schaduw. Je bent in staat de schaduwen door je eigen licht te transformeren, op een manier dat je je daaraan niet hoeft te branden. Je denken heeft het karakter van de alomvattendheid. Er zijn momenten dat je veel moeite hebt om al het beperkende, vooral van de politiek en de overheid, te begrijpen en te accepteren. Dat geldt ook voor het menselijk denken en handelen. Oordeel en veroordeel niet te snel. De dagelijkse beperkingen horen bij je menszijn. Je kunt sociaal onhandig zijn, maar je hebt het altijd goed met iedereen voor. Je kunt vanuit je idealistische geaardheid koppig en compromisloos zijn. Je bent hier op aarde gekomen om vooral te leren om mens te zijn. Ontdek de mens in je met al zijn zwakheden en angsten. Omhels ze en accepteer ze als een deel van jezelf en wordt daarmee een voorbeeld voor vele anderen. Jouw grote idealisme heeft vaak teleurstellingen tot gevolg. Laat alle verwachtingen los. Ervaar de mensen en de dingen zoals ze zijn. Herken die Een in iedereen en in ‘Al-Wat-Is’. Je hart wijst je de weg. Je geeft de mensen hun geloof in al het goede terug.

Familie: Je behoort tot de familie die 'de boodschap uitdragen.' Je chakra is de kruinchakra.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam