Een dikke knuffel

Omdat Fjierra het moeilijk heeft, hebben we beslist om een RAT - een Ritual Apart Together - voor haar te doen. Elenor heeft het voortouw genomen en iedereeen opgedragen om mee toe doen om 22u00.

Ik zet me aan de PC om het ritueel te kunnen lezen, zet de koptelefoon op en kies op Youtube een healingmuziekje dat lang genoeg duurt om de geluiden van de televisie beneden te overstemmen. Dan steek ik een wierookstokje aan en steek een kaars aan. Daar gaan we.

Ik zeg de vuurvogel en dan neem ik het pad naar beneden, naar de open plek in het bos waar Elenor ons in haar vuurmeditatie altijd naartoe leidt. Daar is nog niemand, maar ik ben ook tien minuutjes te vroeg.

Op de open plek ligt een grote houtstapel, voor het vuur van straks, en dan zie ik Fjierra. Haar haar is modieus zoals altijd, met de leuke piekjes langs haar oren. Ze ziet er vermoeid uit en is duidelijk niet zichzelf. Ze draagt een tuniek of jurk zonder mouwen. Dan zie ik Elenor van tussen de bomen komen. Ze draagt de zwarte jurk met pluimen die ze in formele rituelen draagt. En op een steen wat verderop zie ik Eirinn zitten in haar witte rituele jurk.

Ik aarzel even maar dan zet ik mijn handen aan mijn mond en roep luid "Brigandhu!" tussen de bomen. Ik hoor "Ik ben er toch altijd, kind", op een toon die een ouder zou gebruiken tegen een kind, en dan zie ik haar nonchalant tegen een boom staan, één been opgetrokken, de voet relax tegen de boom. Ze kijkt me met één scheef opgetrokken wenkbrauw geamuseerd aan. Ik had haar daarnet helemaal niet gezien.

Verelna is er ondertussen ook. Ze draagt een nauwsluitende blauwe jurk. Juniper, Anthea, Isa (in haar witte jurk met een sjaaltje rond haar haren geknoopt), Najyah ... één voor één komen de vrouwen van tussen de bomen de open plek op gewandeld. Ze zijn er allemaal.

We gaan allemaal rond de houtstapel staan, hand in hand, in een cirkel. Ik weet niet waarom, maar ik ben helemaal emotioneel. Ik voel hoe mijn ogen - niet in de meditatie maar in het echt - voch-tig zijn. Fjierra staat in het midden van de cirkel, naast de hout-stapel.

Iemand grijpt mijn rechterhand en stapt mee in de cirkel. Het is Brigandhu die tussen ons in de cirkel komt staan. We geven elkaar energie door terwijl we een cirkel trekken. Brigandhu kijkt me ernstig aan. Nu weet ik waarom ze rechts van me ging staan.

Ik kijk omhoog, net als de anderen. We verwachten de duif met het brandende takje. Brigandhu kijkt me spottend aan, met een blik van "moet dit echt?". Dan steekt ze haar handen naar het vuur (ook al voel ik de hele tijd haar hand in die van mij) en de houtstapel staat meteen in lichterlaaie. De vlammen schieten hoog op.

Ik zie hoe Fjierra zwart afgetekend staat tegen het vuur en dan valt het me pas echt op hoe laag haar schouders hangen. Ik ben eigenlijk geschrokken.

Brigandhu laat mijn handen los. Ze komt voor me staan, streelt me liefdevol over mijn kaak en loopt dan naar Fjierra toe. Ze neemt Fjierra in haar armen, omhelst haar helemaal en ik zie hoe Fjiera tegen haar schouder zakt. Ik zie hen nu allebei zwart afgetekend tegen het vuur (en ik moet toegeven dat ik een beetje jaloers ben, al is dat niet iets waar ik fier op ben). En dan zijn ze allebei in het vuur. Ik kan hen bijna niet meer zien door de razende vlammen om hen heen.

Uit het vuur schiet een straal naar alle vrouwen, behalve naar mij. Dat is niet de eerste keer, dus ik begin energie uit de aarde en uit de kosmos te trekken en naar het vuur te sturen, zoals de vorige keer. Dan verschijnt uit de razende vuurmassa een slanke, gebruinde arm. Het is Brigandhu die me met haar hand gebiedt te stoppen.

Ik ben een beetje van slag. De andere vrouwen zijn geconcentreerd bezig met het sturen van energie, maar ik mag niets doen. Ik blijf energie trekken, maar stuur die niet door. Ik voel me eigenlijk een beetje nutteloos nu ik niks mag doen.

Dan stapt Brigandhu uit het vuur. Fjierra zie ik niet. Van zodra Brigandhu uit het vuur is gestapt, begint dat te verminderen, tot er enkel nog gloeiende sintels overblijven. Verbaasd kijk ik naar wat daarnet nog een gigantisch vuur was geweest: van Fjierra geen spoor. Als ik weer omkijk zie ik dat ook Brigandhu verdwenen is.

De andere vrouwen vertrekken één voor één weer tussen de bomen. Ik loop ook terug van waar ik gekomen ben, naar het pad en weer naar boven.

Als ik mijn ogen open, zie ik dat het wierookstokje helemaal opge-brand is. We zijn 40 minuten verder.



---
Energie en Licht voor Fjierra (15 augustus 2014)

Als je het ritueel alleen uitvoert, kan je overal waar “wij” en “ons” staat, vervangen door “ik” en “mijn”.

Wijding - Vuurvogel

Zoals de Vuurvogel oprijst uit de as van het vuur, zo worden wij nu gezuiverd.
Grote Moeder, Godin van onze harten, zegen ons en zuiver ons.
Hemelvader, laat uw stralen ons wijden en maak ons klaar voor dit intens ritueel.
Open onze geest voor uw dimensies.
Laat onze lippen enkel nog de waarheid spreken.
Laat onze harten de weg van de Goden, volgen nu en altijd
Schenk onze handen de gave van het magisch werk
Laat onze voeten de heilige paden bewandelen, in uw gezelschap en in het gezelschap van gelijken.
Blessed Be.

Cirkel trekken

Als je het samen doet, geef elkaar dan handen voor je hiermee begint.

Concentreer je op je wortelchakra, en open deze. Maak contact met de aarde-energie zoals je het gewend bent, en laat de aarde-energie helemaal tot boven in je hoofd doorheen heel je lichaam stromen.

Concentreer je dan op je kruinchakra, en open deze. Maak contact met de kosmos-energie zoals je het gewend bent, en laat ook deze energie helemaal doorheen je lichaam naar beneden stromen, tot in de wortels die je verbinden met de aarde.

Laat meer en meer energie toestromen, zodat je zelf helemaal vol van energie bent. Laat dan nog meer energie toestromen en vermeng de extra energie met elkaar ter hoogte van je zonnevlecht. Laat de bol van energie die hier ontstaat aangroeien tot hij vanzelf naar buiten geduwd wordt en je hele aura bol staat van energie, van boven je kruin tot in de aarde en helemaal rondom jou.

Kwartieren aanroepen

Iedereen houdt de handen met gebalde vuisten voor het lichaam
Zuiden:
We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de Zon, de wachters van het Zuiden, kracht van de middag en de zomer

Iedereen houdt de handen in een kommetje voor de buik
Westen:
We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de Zee, de wachters van het Westen, kracht van de avond en de herfst.

Iedereen richt de handen naar de grond toe.
Noorden:
We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de aarde, de wachters van het Noorden, kracht van de nacht en van de winter.

Iedereen steekt de handen in de lucht
Oosten:
We groeten en verwelkomen de stuwende kracht van de winden, de wachters van het Oosten, kracht van de dageraard en de lente

We groeten en verwelkomen de krachten van de zon boven ons en van de aarde onder ons.
(bij zon naar boven wijzen en bij aarde naar beneden wijzen)

We groeten en verwelkomen de krachten van onze voorouders, van hen die voor ons zijn gekomen en van hen die na ons zullen komen.
(handen op je hart leggen)

We groeten en verwelkomen de krachten en de geesten van het land waarop wij vandaag te gast zijn.
(handen rondom je zwaaien in een grote boog)

Zeg dan 3 keer:
Ik ben in het midden van de cirkel
De cirkel is rond mij
Ik ben hier uit vrije wil
In liefde en in leven

Vuurmeditatie 

Ga ontspannen zitten of liggen en adem een aantal keer diep in en uit. Voel hoe je lichaam met elke ademhaling ontspant.

Voor je ogen zie je een groen vlak. Als je uitzoomt, merk je dat je in een weiland staat. Aan de rand van dit weiland loopt een pad, waarlangs bomen staan. Je weet dat als je dit pad volgt, je bij het bos komt. In het bos loopt het pad verder naar de open plek, waar hout ligt opgestapeld om vuur te maken.

Neem rustig plaats rond de vuurcirkel. Je visualiseert dat iedereen aankomt bij de open plek en plaatsneemt rond de vuurcirkel. Eirinn, Bryd, Elenor, Hamamelis, Verelna, Anthea, Nahyah, Ysa, Una en Juniper zie je allemaal plaatsnemen. Fjierra neemt plaats zo dicht mogelijk bij het vuur, in het midden van de cirkel.

Hier, in de natuur, voel je je verbinding met de aarde en de kosmos nog beter. Versterk de verbinding met de aarde en met de kosmos op een manier die bij je past.

Je ziet een witte duif komen aanvliegen met een brandende tak in haar bek. Ze laat de tak in het midden van de houtstapel vallen. Al snel flakkert het vuur op.

Voel hoe jouw licht ter hoogte van je buik of je hart opflakkert bij het zien van het grote vuur in het midden.

Neem energie op van het vuur, maak contact met het vuur en doe jouw eigen vlam opflakkeren bij het zien van het vuur. Neem zo veel energie op als je kan, tot jouw eigen vlam goed brandt. Dan maak je contact met al je zusters in de cirkel. Het vuur maakt de cirkel rond en de energie stroomt.

Dan maak je contact met Fjierra in het midden, om haar vlam hoog te laten opflakkeren. Stuur de kracht van het vuur, licht uit de kosmos en ondersteuning vanuit de aarde naar Fjierra in het midden.

Blijf ondertussen je verbinding met de aarde, de kosmos en het vuur in het midden goed onderhouden. Dit zijn de bronnen waaruit je energie doorgeeft aan Fjierra. Jij bent een katalysator, een doorgeefluik, waardoor de energie kan stromen vanuit drie heilige bronnen: het vuur van verbondenheid in ons midden, de draagkracht van de aarde onder ons en het licht van de kosmos boven ons.

Als je voelt dat je alle energie die je uit die bronnen kon doorgeven, hebt doorgegeven, dan maak je in liefde de verbinding met Fjierra los. Wanneer alle zusters de verbinding met Fjierra hebben losgemaakt, laat je ook de onderlinge verbinding los.
Neem de tijd om je eigen energie aan te vullen met energie van het vuur in het midden, alsook de energie van de aarde en de kosmos. Zorg dat je zelf geen donkere plekken meer vindt in je aura, dat je helemaal opgeladen bent.

Je ziet dat het vuur ondertussen ver uitgebrand is. Je staat op en draait je resoluut om en volgt terug de weg waarlangs je gekomen bent, door het bos, tot bij het pad met de bomenrij en dan naar het weiland. Daar aangekomen zoom je je gezichtsveld terug in tot je weer een groen vlak ziet.

Adem een paar keer diep in en uit, beweeg eens met je vingers en met je tenen, en als je er klaar voor bent, kan je je ogen weer openen.

Bedanken van de Wachters

We danken de krachten van de zon boven ons en van de aarde onder ons.
(bij zon naar boven wijzen en bij aarde naar beneden wijzen)

We danken de krachten van onze voorouders, van hen die voor ons zijn gekomen en van hen die na ons zullen komen.
(handen op je hart leggen)

We danken krachten en de geesten van het land waarop wij vandaag te gast zijn.
(handen rondom je zwaaien in een grote boog)

Iedereen steekt de handen in de lucht
Oosten: 
We danken de stuwende kracht van de winden, de wachters van het Oosten, kracht van de dageraard en de lente

Iedereen richt de handen naar de grond toe.
Noorden:
We danken de stuwende kracht van de aarde, de wachters van het Noorden, kracht van de nacht en van de winter.

Iedereen houdt de handen in een kommetje voor de buik
Westen:
We danken de stuwende kracht van de Zee, de wachters van het Westen, kracht van de avond en de herfst.

Iedereen houdt de handen met gebalde vuisten voor het lichaam
Zuiden:
We danken de stuwende kracht van de Zon, de wachters van het Zuiden, kracht van de middag en de zomer


Openen  van de cirkel

Visualiseer je aura vol van licht en energie dat je creëerde om de cirkel rondom je te trekken. Zorg dat je eigen aura helemaal zuiver is, dat er geen tekorten aan energie achterblijven, door energie te laten toestromen van de aarde en de kosmos. Onderzoek je aura goed en laat alle duistere plekken volstromen met helende energie.

De overtollige energie laat je terugstromen naar de aarde en de kosmos.

Blessed be

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam