Rock'n Rolly rules!

Ik heb me net ingeschreven voor het 6de Girl Geek Dinner in Mechelen, een informele bijeenkomst voor meisjes die zichzelf girly & geeky noemen, zoals yours truly. In de praktijk gaat het om een pak straffe madammen die tussen pot en Coca Cola Light bijbabbelen over hun laatste stappen in het multimedialandschap. Een heel leuke bedoening waarbij je eindelijk eens de gezichten achter de nicknames kan zien en elkaar in levende lijve kan ontmoeten.

Er kan meestal een 60-tal meisjes binnen, met hun respectievelijke pratende "sacoche" voor zover die zich niet in de tang genomen voelt door zoveel vrouwelijk geweld :-), en het was nog kantje boordje om erbij te zijn want meestal zijn er meer geïnteresseerden dan er plaatsen zijn. Het was mij bij de 4de versie niet gelukt, maar voor de 5de had ik me al schrap gezet en ziedaar: er kwam een plaatsje vrij, en dus spoedde ik mij gezwind doorheen de avondspits naar Brussel, want het was bij Duval Guillaume Brussels te doen.

Er wordt ook telkens een "spreker" uitgenodigd die het heeft over ergens een technologisch aspect van ons leven (robots, artificiële intelligentie, you name it ...) maar de meeste oooohs en aaahs gingen deze keer toch naar Rolly, de audioplayer van Sony, die zich met veel brio volledig laat gaan op de tonen van je favoriete muziek. Hij rolt en swingt heen en weer, en zijn lichtjes flashen mee op de maat. Een geweldig hebbedingetje dat jammer genoeg blijkbaar nog niet beschikbaar is in Europa. Wat niet wegneemt dat elk vrouwenhartje op de BGGD sneller ging slaan bij het zien van al dat enthousiaste gewriemel op de vloer.

Bij de 6de editie gaat het over hoe futurologen uit de jaren vijftig tegen de toekomst aankeken en of wat ze vertelden ook uitgekomen is. Ik heb daar op het laatste Boekenfestijn in Antwerpen net een boek over gekocht van Arthur C. Clarke, Profiles of the Future; an Inquiry into the Limits of the Possible. Ik zal eens proberen of ik het tegen 24 juni gelezen krijg. We shall see.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam