Healing met de spirit van het element Lucht (Covenbijeenkomst Hagazussa)

Een paar weken geleden nam Elenor ons mee op een eerste van vier reizen, een per seizoen, om kennis te maken met de kracht van de elementen. De start kwam er met een ontmoeting met de spirit van het element Lucht, heel toepasselijk in de lente. Tijdens een tweede bijeenkomst rond dit element zouden we met de hulp van de spirit van het element Lucht healing brengen aan diegenen die er om hadden gevraagd.

Ik zie hoe mijn intentie als een klein rood vogeltje uit mijn hart vliegt. Het vliegt met snelle vleugeltjes voor me uit als ik over het pad loop, naar het oosten, in de richting van de opgaande zon. In de verte kan ik een figuur zien, het silhouet afgetekend tegen het licht van de zon en mhaaroeilijk te herkennen in tegenlicht, maar het is alleszins niet het reuzenkuiken dat zijn opwachting maakte toen we de vorige keer kennis gingen maken met de spirit van het element Lucht. 

Als ik dichterbij kom, zie ik dat het een meisje is. Ze heeft donker haar, glanzend pikzwart, en ze ziet er een beetje malicieus uit met haar smalle gezicht. Ze draagt lange, donkere kleren. Als ze zich omdraait, draaien haar kleren en haar haren rond haar, alsof ze trager bewegen dan zijzelf. Het is de bedoeling dat ik haar volg. Dan valt het me op dat haar haar niet zwart is maar donkerblauw en als het beweegt schieten er lichtere tinten doorheen. Haar haar doet me denken aan de tinten van de lucht tijdens een zware storm, met bliksemschichten en al. 

Dan sta ik bij een man die een paard aan het zadelen is. Van het meisje is geen spoor meer. De man streelt liefkozend de hals van het paard. Hij heeft een baard en een dikke, lichte haardos, ergens tussen grijs en blond. Hij doet me qua postuur denken aan een viking. Zijn haar mag dan grijs lijken, toch is hij niet oud, maar ik kan zijn leeftijd niet goed inschatten. Hij lijkt leeftijdloos. En goedlachs. 

Als hij zich naar me omdraait, beweegt zijn haar, net als bij het meisje, en zie ik dat er toch ook donkere tinten in zitten. Eigenlijk zo’n beetje het omgekeerde van het meisje, bedenk ik me, als een zomeravond die betrekt voor een warmteonweer. Ik moet denken aan Storm van de X-Men :-) 

“Vraag de spirit van het element Lucht om healing voor jezelf.” Ik zit op het paard dat de man net gezadeld heeft en samen rijden we heel snel. Ik voel de lucht doorheen mijn haren die achter me aan wapperen in de wind die ik maak door zo hard te rijden. Ik heb niet veel ervaring met paardrijden maar toch ben ik niet bang, eerder uitgelaten en opgewonden. Nu zie ik pas echt hoe het haar van mijn compagnon van kleur verandert. Hij is net als ik uitgelaten, vol plezier. Wat een ongelooflijk gevoel van vrijheid! 



“Vraag dan healing voor de anderen en kijk hoe de spirit dat doet.” We staan bij de paarden. “Zing!” zegt hij lachend. Zingen? Hij grijnst. Op de achtergrond klinkt de muziek die ik op Youtube had gevonden. Ik zing een beetje zonder woorden en ik zie hoe ik een soort van rimpelingen in de lucht kan zingen, zoals je ringen van rook met je mond kan maken. Hoe langer ik zing, hoe vaster de rimpelingen worden. Het worden beelden, en ik herken de mensen die healing hebben gevraagd en die een foto hadden moeten doorsturen. Ik moet doorzingen om elke persoon “vaster” te zingen, héél te zingen. Supercool! 

“Vraag aan de spirit wat je kan doen om de connectie met het element Lucht te versterken.” Daar hoeft de man niet over na te denken: “Ga naar buiten.” 

“Vraag of de spirit nog een boodschap ofzo heeft.” Ik open mijn hand en daarin ligt een klein Zweeds paardje. Ik weet dat het het kleine rode vogeltje is dat uit mijn hart is gevlogen. Ik moet denken aan de Russische sprookjes waarin magische paarden vogels konden zijn, zoals in het sprookje van de vuurvogel. De man knikt. Ik realiseer me dat het paardje in mijn hand het paard is waarop ik daarnet nog zo hard had gereden! 

Als ik hem op mijn beurt een geschenk wil geven, zie ik dat het een grashalm is. Ik ben een beetje van slag en gegeneerd om de nederigheid van mijn geschenk, maar de man schatert het uit. Hij trekt de grasspriet uit mijn handen om er een liedje op te fluiten. Hij vindt het geweldig. 

 
HEALING MET DE SPIRIT VAN HET ELEMENT LUCHT 

Maak een heilige ruimte zoals je dat altijd zou doen. 

Aanroep de spirits die je wil uitnodigen in je cirkel: de elementen, voorouders, krachtdieren, goden en godinnen, … 

Spreek je intentie uit: “We trekken deze cirkel om met de spirit van het element lucht healing te vragen voor (NAMEN). Al deze mooie zielen hebben hun toestemming gegeven om healing te ontvangen.” 

Ga in gedachten naar je axis mundi. Loop in de richting van het oosten tot je de spirit van het element Lucht tegenkomt. Maak kennis. 

Laat de spirit van het element Lucht eerst jouzelf healen. 

Vraag daarna om healing voor de anderen. 

Vraag of de spirit nog een boodschap heeft of een geschenk. Misschien heb jij ook een geschenk voor de spirit. 

Vraag wat je kan doen om de connectie met het element Lucht te versterken. 

Bedank de spirit en keer terug naar het hier en nu. 

Schrijf alles neer wat je hebt gezien en meegemaakt. 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam