Booky Girl Geeks

Verdorie! Maaaaanden geleden al zei ik tegen mijn toenmalige baas dat het wel leuk zou zijn om eens een BGGD te organiseren in de lokalen van D-Side. Ze hebben daar een fijn uitgerust theatertje en een reuzefoyer waar zowiezo al wel eens drinks en presentaties plaats vinden. Bovendien beheert D-Side de SAP Lounge, een prachtig gebouw in Vilvoorde, dat mijn (nu ex-)collega bloed, zweet en tranen heeft gekost bij de loungy inrichting ervan. En nu zie ik dat de laatste editie van de Brussels Girl Geek Dinner daar wordt georganiseerd, net nu ik twee maanden weg ben bij D-Side en alle zeventig plaatsen bovendien al bezet zijn. Frustratie!

Ik stuurde een mailtje naar BGGD-frontvouw Clo met de vraag of ze ook Savoury op de BGGD loslieten. Savoury is een goed gevonden soort van zelfkookconcept voor events, op kookkarretjes, dat niet alleen zeer sympathiek maar ook kostenefficiënt is. In tijden van crisis in de eventswereld is dat een absolute plus. Jawel, zei ze. Ik moest lachen, het was te denken :-)

Het onderwerp leek mij ook heel cool: books! Als er één ding is waarmee je me plat krijgt - behalve Koskenkorva Peach :-) - dan zijn het boeken, tot grote consternatie van mijn lieve schat die de hoeveelheid boeken in ons huis soms hoofdschuddend gadeslaat. Voorlopig zitten ze nog grotendeels in boekendozen, want we zijn nog niet helemaal terug uitgepakt na de verhuis. Ik ben wel al ijverig bezig ze op Librarything te zetten. 1.357 zijn het er al. Pareltjes heb ik zo al teruggevonden, boeken waarvan ik niet meer wist dat ik ze had.

Collega BGG Imke Dielen heeft nu haar blogpersonage te boek gesteld: van het kleine scherm naar papier en inkt, inderdaad. Het lijkt wel de omgekeerde wereld, zeker voor een Girl Geek. Maar hey, na een digitale leespoging - de kranten lijken vol te staan over eBooks en digitaal lezen tegenwoordig en we zijn niet voor niets een GG, niet waar :-) - weet ik het wel zeker: tegen de geur van papier en inkt kan die ervaring voorlopig echt niet op!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam