De boodschap van Aphrodite (covenbijeenkomst)

De covenbijeenkomst van vanavond lag al maanden vast. Sandy was een van de eersten om één van de avonden te claimen en het moest en zou die van december zijn. Ik keek er dus al naar uit want Sandy is één van de meest spirituele en tegelijk één van de meest hands on mensen die ik ken. 

De nieuwe coronavariant gooide een beetje roet in het eten. De bijeenkomst was gewoon live bij Sandy thuis, maar dat zag ik eigenlijk niet echt zitten met overal rondom ons mensen die in quarantaine zitten door een hoogrisicocontact, collega’s die thuis moeten blijven omdat ze zieke kinderen hebben, of zelf ziek zijn. Het komt nu wel erg dichtbij, helemaal anders dan in het begin van de crisis, toen corona iets was dat griezelig was maar wel ergens ver weg. 

Na ons gelofteritueel in november bleek dat één van ons positief had getest, en in december bleek Luna’s echtgenoot, waarmee ik was gaan shoppen en een hapje gaan eten, besmet. Natuurlijk kreeg ik dat te horen vlak voor een job en moest ik eigenlijk in quarantaine (gelukkig testte ik twee keer negatief!). Nu de eventsector de facto dicht is en er haast geen jobs meer zijn - en dus ook geen inkomen! - kan ik mij een besmetting niet permitteren en dus had ik met pijn in het hart afgezegd. Maar wat een schat is die Sandy toch! Ze stuurde me een postpakketje met alle benodigdheden om toch mee te kunnen doen en zette een videocall op zodat Juniper en ik er toch bij konden zijn. Ik ben haar daar nog steeds ongelooflijk dankbaar voor!


DE BOODSCHAP VAN APHRODITE

Sandy had een boodschap voor ons van Aphrodite. Die was duidelijk:


Jullie rennen hele dagen door van hier naar daar ...

Jullie denken staat nooit stil ...

Daar gaan we vanavond heel even mee stoppen!!!

Jullie mogen vanaf nu ontspannen met een masker en wat lekkers.

Maak samen een intentie badzout of bruisbal om later nog eens te ontspannen!!!


Ik heb nog drie regels voor vanavond:

Corona wordt verzwegen

Werk laten we los

Het negatieve is niet welkom


Ontspan, lach rust.

Deel positieve gedachten.


Veel liefs,

Aphrodite


We zouden vanavond dus even alles laten wat het was en gewoon genieten van elkaar en van het moment.

Eerst moesten we een kristal kiezen. Dat had Sandy al voor mij gedaan. Sandy had voor mij een rode tijgeroog uitgekozen omdat die kracht en energie geeft. Alles in het pakketje dat ze mij had opgestuurd stond in het teken van ontspannen en terug opladen, omdat ik een paar keer had aangegeven dat het allemaal wel heel erg hektisch was met al die evenementen die allemaal door corona tijdens de eerste maanden van de coronacrisis vorig jaar waren uitgesteld naar dit najaar. Het was allemaal op de rand van teveel maar toch nam ik alles aan wat ik kon om mijn jaar toch een beetje financieel OK af te sluiten. “Mama, jij bent altijd aan het werken!” hoor ik dezer dagen wel vaker van mijn kinderen.

Daarna staken we een speciaal kaarsje aan dat Sandy zelf voor ons had gemaakt, een kaarsje voor zelfliefde dat zou branden terwijl we bezig waren. Dat brandde bij mij zo hard dat ik al snel een aardewerken schaaltje moest gaan halen omdat het begon uit te lopen op de tafel. :-)

De avond ging echt van start met een ontspannend maskertje. Het waren er allemaal verschillende: een ontspannend crèmemasker voor mij, een gouden Cleopatra masker voor Hamamelis, iets dat me deet denken aan het creepy masker van Hannibal Lecter voor Juniper (hilarisch!), een glittermasker voor Luna, een roze kauwgomballenmasker voor Verelna (jammer dat zo’n videocall geen geur meegeeft :-)), enz. ... Vooral de roze konijnenoortjes die het haar uit ieders gezicht moesten houden waren geweldig!


Een kwartiertje wachten, genietend van een kopje van Sandy’s Yule chocomelk met glitters (jawel) en bijbabbelend zonder het over corona, het werk of andere negatieve dingen te hebben (weet je wel hoe moeilijk dat is?), en daarna gingen we aan de slag met ons magisch werk, ofte het badzout.

  1. Spreek je intentie uit. Die was in mij geval wel duidelijk: Ik maak een badzout om te ontspannen, evenwicht en rust in mijn hoofd te vinden.
  2. Meng epsomzout en grof roze himalayazout, ongeveer half om half.
  3. Doe er micapoeder bij als je er een kleurtje aan wil geven (kan je ook gebruiken voor bruisballen of zeep): ik deed er een lepeltje groen spirulinapoeder bij om het een kruidiger look te geven.
  4. Voeg kruiden en bloemblaadjes toe naar smaak. Voeg die een voor een toe en spreek elke keer als je er iets onder mengt je intentie uit. Sandy had voor mij een mengeling gemaakt van lavendel, kamille en roosjes, allemaal bloemen die staan voor ontspanning en evenwicht.
  5. Voeg eventueel nog wat druppels essentiële olie toe voor de geur en meng alles goed door elkaar. Spreek ook hier je intentie uit elke keers als je druppels olie toevoegt.
  6. Neem daarna het kristal in je handen, spreek je intentie uit en visualiseer hoe die in het kristal vorm krijgt.
  7. Doe je badzout in een mooi potje, doe er het kristal bij of leg hem naast het potje. Sandy had speciaal kristallen uitgekozen die mee in het water mogen, samen met het badzout. Niet alle kristallen kunnen zomaar mee in bad, dus let op welke stenen je kiest 



Meteen ook een super idee als je nog op zoek bent naar een ideetje voor een gespersonaliseerd yulecadeautje!


Sandy’s chocomelk voor Yule

550ml melk

Chocolade parels puur of poeder

3 lepels donkerbruine suiker (optioneel)

1 theelepel kaneel

1/2 theelepel gemalen gember

1 theelepel vanillesuiker

Beetje zout en nootmuskaat (snuifje)

Decoratie eventueel (eetbare glitters!)

Slagroom en kaneelstokje


Melk en chocolade samen op een rustig vuur opwaremen voor ongeveer 5 minuten.

Kruiden erbij doen, suikers erbij doen.

Ongeveer 10 minuten op een laag vuur laten trekken.


Smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam