Earth Day: Heal the world (covenbijeenkomst)

Omdat wij elke maand op een vaste donderdag samenkomen en Earth Day – 22 april - dit jaar net op een donderdag valt, hadden we onze maandelijkse bijeenkomst een weekje uitgesteld zodat we samen Earth Day konden vieren, een thema dat wel op het lijf geschreven lijkt van Juniper, die niet bezig is met goden en godinnen maar met de aarde en haar vele bewoners, all creatures great and small.


Michael Jackson mag dan van zijn voetstuk gevallen zijn, zijn Earth Song is actueler dan ooit, nu we ons allemaal bewust zijn van de klimaatopwarming en wat die met zich mee zal brengen. Het lijken zo’n grote problemen dat we ons machteloos voelen en helemaal niets doen. We zijn dus allemaal een deel van het probleem. Denk aan de legbatterijen waar we onze eieren halen, de grootschalige vleesindustrie, kinderen die stenen gooien naar dieren, walvissen die aanspoelen op het strand omdat onze schepen hun sonar in de war brengt, het regenwoud dat in brand wordt gestoken met de orang oetans er nog in omdat wij goedkope choco met palmolie willen kunnen kopen in de Aldi, enz. … Dat moet stoppen. En het is aan ons om te beginnen, zelfs al is het met kleine stapjes.


De aarde heeft healing nodig. Wij hebben healing nodig. Het is dezelfde strijd, want alles is met alles verbonden. Alle healing voor de aarde, begint dus bij onszelf. Wij moeten wat we doen aanpassen om onszelf en onze omgeving in harmonie te brengen. Harmony within creates harmony without, zeg Juniper, en ze heeft gelijk. Alles is één groot web van licht. Als wij licht door onszelf laten stromen, dan gaat de aarde ook licht uitstralen aangezien we met de aarde zijn verbonden.


MEDITATIE: CONECTIE MAKEN MET DE AARDE

Ik zit met mijn voeten op de grond. Ik voel onzichtbare wortels die vanuit mijn voetzolen diep in de aarde reiken, maar de wortels gaan ook naar omhoog, in mijn lijf. Ik voel hoe een web van onzichtbare worteltjes en adertjes helemaal naar omhoog kruipen, tot in mijn gezicht.

Ik hoor mijn hartslag, hij voelt traag en warm. Ik voel een tweede hartslag. Het is die van de aarde. Die klopt in hetzelfde ritme als mijn eigen hart. Het voelt als één enkele hartslag die niet alleen mij maar ons allemaal verbindt, als één groot levend organisme.

Ik zie een vogel opvliegen. Het is een reuze arend, als de vogels waar Gandalf in Lord of the Rings mee meevliegt. De vogel vliegt met trage vleugelslagen boven dichte wouden. Ik hoor het woosh woosh van zijn vleugels bij elke vleugelslag, traag op hetzelfde ritme als de hartslag van de aarde die overal rondom mij klinkt.

Bij elke vleugelslag gaat er een soort van golf doorheen het woud. Het lijkt een scholgolf maar het is geen luchtverplaatsing. Overal waar de golf komt, zie ik gouden puntjes oplichten, met gouden lichtlijnen die al die puntjes verbinden. Elke vleugelslag veroorzaakt een nieuwe golf met uitdeinende lichtpuntjes, als concentrische cirkels van licht die elkaar overlappen en versterken. Alle gouden puntjes zijn kleine diertjes, planten, bomen, … die allemaal hun hartslag afstemmen op de hartslag van de aarde en samen een groot gouden web van licht vormen dat overal oplicht en uitdeint waar de vogel vliegt. 

Het is prachtig om te zien en om te beseffen dat we allemaal een lichtje zijn in dat prachtige gouden web van licht. Het enige dat we moeten doen is ons afstemmen op de aarde en ons overgeven aan de energie van de natuur om ons heen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam