Oecumene

Vandaag ben ik met de kinderen een bezoekje gaan brengen aan mijn ouders. Mijn zus heeft grote schoonmaak gehouden in de tuin van opa en oma en er een gigantische trampoline neergepoot die de kleintjes (en de niet meer zo kleintjes :-)) wel eens wilden gaan uittesten. Toen we vertrokken begon het net te regenen ...

Mama:
Oei, dat ziet er niet zo geweldig uit. Hopelijk gaat het niet te hard regenen.

Dries (bezorgd en opgewonden tegelijk):
Misschien gaat het wel sneeuwen, mama!

Mama:
Ik denk het niet hoor, schatje. Het is zomer, he. Als het nu zou sneeuwen, dan zou Moeder Aarde wel heel erg ziek zijn.

Kaat (bezorgd):
Gaat Moeder Aarde dan dood?

Mama:
Neen, neen, zo erg is het nog niet, he. En het gaat helemaal niet sneeuwen, het gaat alleen maar een beetje regenenen. Moeder Aarde moet het soms wel doen regenen, he. De planten hebben water nodig om te drinken.

... stilte in de auto ...

Kaat (verontwaardigd en op een toontje van hoe-komt-het-dat-je-zo'n-basic-stuff-nog-niet-weet): 
Maar mama, God zorgt toch voor de regen en niet Moeder Aarde! De regen komt toch uit de lucht! God zorgt voor alles in de hemel en Moeder Aarde is in de grond.

Of hoe in het wereldbeeld van drie- tot zesjarigen die nieuw-samengestelde gezinnen de normaalste zaak van de wereld vinden Moeder Aarde en God-de-Vader harmonieus samenleven. Ik ken wel wat mensen die daar nog van zouden kunnen leren ... :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam