Hoe vast kan zo'n knoop nu zijn ...

Vrienden van ons gaan trouwen. Lin en Gerard zijn LARP'ers, net als wij, en dat merk je ook meteen aan de uitnodiging voor hun feest. Dress code is Middeleeuws, maar het komt niet op een jaar of honderd. Bart en ik weten nog niet wat we gaan dragen. In het slechtste geval duiken we onze LARP-kast in. Dat vind ik niet erg: ik vind Bart nog altijd één van de meest sexy mannen die ik ken, met zijn zwarte haar en groene ogen, zeker als hij een zwarte lederen broek en dat zwarte Middeleeuwse hemd aantrekt.

Lin's beste vriendin Elenor zit ook in Arcadia. We hebben vanavond een vergadering over PaGE2008 en ze komt me zoals altijd ophalen in die monsterauto waar haar echtgenoot mee rijdt. We babbelen altijd bij over de rollenspelen waar we aan meedoen of aan meewerken, over Arcadia, over de workshops die we doen, en nu dus ook over het trouwfeest van Lin en Gerard die we beiden kennen. Elenor werkt mee aan de praktische kant van het trouwfeest. Want ze wil er toch een stuk "echt" ritueel in steken, met een getrokken cirkel en het uitnodigen van de elementen bijvoorbeeld. Lin wil Gerard volgens Elenor onvoorwaardelijke gehoorzaamheid zweren. Volgens mij is ze zo zot als een achterdeur! Gerard is een pracht van een man: hij is één van die luidruchtige bullebakken die om de ene of de andere reden een soft spot hebben gevonden in mijn hart. Dat klinkt misschien kleverig, maar het is wel waar. Toch doet alleen al de idee mij steigeren van rebellie. Bovendien vind ik dat je voorzichtig moet zijn met de eden die je zweert, zeker als je ze zweert met de wezens van de elementen of - erger nog - de godin of de god als getuigen!

Ik ben heel nieuwsgierig naar het net-niet ritueel dat ze plannen ... Zouden ze er een echte handfasting van maken? Er zijn heel mooie rituelen te vinden op het net. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dat Elaborate Handfasting Ritual op www.handfasting.info. Alle vrienden die een lint rond de handen van het koppel mogen komen binden, het is pure knopenmagie! Hoe je die enorme bos knopen daarna zonder schaar van je handen afschuift, dat staat er jammer genoeg niet :-) Ik heb al aan Bart gezegd dat hij er niet aan gaat kunnen ontsnappen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam