Close encounters of the witchy kind

Ik heb het meer voor de natuur, lacht ze. We hebben het net over de communie van mijn jongste gehad. Achter ons is het feestje in full swing. We zitten met een gin tonic in de hand te chillen op het terras, halen herinneringen op aan de strapatsen uit onze jeugdjaren en rollen grinnikend met onze ogen over het kattekwaad van onze puberende kinderen.

We zitten in een grote kring en het valt me plots op dat iedereen in de kring op de ene of de andere manier bij Arcadia hoort. De enige vreemde eend in de bijt zijn mijn gin tonicende buurvrouw en haar echtgenoot. Dat is wel erg toevallig. Het helpt natuurlijk wel dat onze partners en wijzelf ook buiten de coven vrienden zijn en hobbies delen (en neen, ik heb het dan niet over de hekserij).

Haar opmerking over de natuur doet me opkijken. Ze grijnst breed terug. Een Greencraft heks tussen de Arcadia heksen, jawel ….

Ik lach. We zijn allemaal krachtig en sterk en met elkaar verbonden. De hand van de Godin is groot genoeg voor ons allemaal. Ik hef mijn glas naar haar op voor een toast. Blessed be!


Witch friends (Sylvia Pimental)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam