AHa Erlebnis

Ik moet toegeven dat het lang geleden is dat ik nog zo opgewonden was over iets. Dat dat kwam door de komst van Albert Heijn naar 't Kiel is iets waar ik heimelijk toch een beetje schroom over heb :-)

Vanaf vorige week is er dus meer blauw op straat. Meer blauw door de kenmerkende blauwe zakken van de gekende Nederlandse supermarktketen, die alomtegenwoordig schijnen te zijn. Overal waar je kijkt, zie je ze. De nieuwe winkel is een gigantisch succes. De eerste dagen moest je tot een half uur aanschuiven alvorens je naar binnen mocht en stonden er veiligheidsagenten aan de ingang om alles in goede banen te leiden. Netjes in het pak en supervriendelijk. Dat is iets dat me meteen opviel, hoe vriendelijk en hulpvaardig het voornamelijk Nederlandse personeel hier is. Dat zijn we hier niet meer gewend.


Ik heb nochthans een beetje een gemengd gevoel bij supermarkten. Enerzijds zijn ze heel praktisch, anderzijds houden ze een levensstijl in stand die moeilijk te rijmen valt met verantwoordelijkheid en consuminderen. Toch is dat net waar de nieuwe winkel mij toe aanzet, hoe raar dat ook klinkt. In plaats van in het groot in te slaan in het weekend, met hoge rekeningen en veel wegsmijt tot gevolg, ga ik nu te voet of met de fiets winkelen en koop ik enkel wat ik mee kan nemen in mijn fietstassen. Ik koop veel meer vers, soms meer dan één keer per week, en toch geef ik minder geld uit dan voordien.

Ik ben dus laaiend enthousiast over de nieuwe winkel en die AHa Erlebnis deel ik graag met de hele wereld :-). Dat ik die heerlijke verse melk, de vlaflip en het kokosbrood nu gewoon op loopafstand van mijn keuken vind, is geweldig mooi meegenomen!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam