Het nest

Is er iets heerlijkers dan op een zondag in bed te blijven luieren, lekker warm in je behaaglijke holletje van donsdekens, terwijl je naar de blauwe zonnige hemel kijkt buiten en de vogels die nesten bouwen in de bomen? Die staan er nog zwart en kaal bij in afwachting van de lente maar binnenkort ontspruiten ze weer vol groen blad en onttrekken ze ons het zicht op al die kwetterende bedrijvigheid.

Ik vind het heerlijk om naar het nest te kijken, daar hoog in de kale takken. Ik kan er een hele ochtend naar kijken, genietend van de zon, mijn warme bed en het gespin van Lio die naast me ligt en me af en toe kopjes komt geven, als om zich ervan te vergewissen dat ik nog altijd wakker ben.

Dikwijls gebeurt er helemaal niets, maar af en toe zie ik een flits van fladderende vleugels of een opwippende staart als de bewoner van het nest zich comfortabeler nestelt, haar vleugels opschudt en terug dieper wegzakt, lekker warm en gezellig in het holletje van het nest, hoog in de boom, onder de blauwe hemel.

Ik stel me voor dat we naar elkaar kijken, de kraai en ik, nieuwsgierig, uitkijkend naar beweging, alletwee genietend in ons knusse nest, lekker warm in ons behaaglijke holletje, terwijl we naar de blauwe zonnige hemel kijken en naar elkaar.


---

Bron foto: https://www.365dagenproject.nl/2021/03/01/daarbenik-weer365dagen-dag95/


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam