Zielstekeningen (Covenbijeenkomst Hagazussa)

Divinatie is niet meteen iets waar ik elke dag mee bezig ben, al blijft het iets waar ik met veel fascinatie naar blijf kijken en waar ik met veel enthousiasme mee aan de slag ga om het uit te proberen. De covenbijeenkomst van vanavond was dus iets waar ik nieuwsgierig en met veel goesting naar had uitgekeken. We zouden aan de slag gaan met zielstekeningen.

Zielstekeningen zijn schilderijtjes die gemaakt worden met vloeibare was. Ze komen volledig intuïtief tot stand en geven zo antwoord op vragen of problemen waar je mee worstelt of waar je graag een antwoord op wil hebben. Ze bieden als het ware een inkijkje in je ziel en je onbewuste, net zoals dat met tarotkaarten het geval is.

We hebben ooit al eens met was gewerkt als divinatiemethode. Toen druppelden we gesmolten kaarsvet in een kom met koud water en interpreteerden het resultaat om een antwoord te krijgen op een vraag die we op voorhand hadden gesteld. Zielstekeningen werken ook met was maar zijn complexer. Je hebt er ook de juiste hulpmiddelen voor nodig: blokjes gekleurde was, karton als basis en een strijkijzer. Er bestaan kleine strijkijzertjes die speciaal voor het maken van wastekeningen zijn gemaakt.


Hoe doe je het? Sluit je ogen en concentreer je op de vraag die je wil stellen. Neem daar je tijd voor. Als je weet wat je wil vragen aan het universum, kies dan de kleuren waar je mee aan de slag wil gaan. Je kan natuurlijk ook gewoon meteen beginnen zonder specifieke vraag. Dan krijg je een open boodschap van het universum. Smelt de kleuren die je hebt gekozen op het strijkijzertje en breng de gesmolten was aan op wit, zwart of gekleurd karton. Je kan drukken, wrijven, cirkels draaien, … tot je voelt dat het goed is geweest.


Nadat je tekening droog is, probeer je hem te interpreteren. Wat zie je in de tekening? Draai hem naar alle kanten want van een andere kant soms zie je andere dingen. Nog een tip die we meekregen: haal je mobiele telefoon boven en bekijk je tekening via het scherm. Je zou versteld staan van de dingen die je zo opmerkt en die je anders niet had gezien.


Ik had niet meteen een echte vraag die ik wilde stellen en ging dus zo aan het werk, met kleuren die ik mooi vond. Het resultaat was adembenemend mooi. Vol verbazing keek ik naar de biddende handen, de grote vrouw met de witte lok in haar zwarte haar die vol overgave haar hoofd achteruit gooit en de dansende vrouwen in het bos aan haar voeten. Wow.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam