Hej Sverige!

Ik neem een grote hap van mijn polarbroodje met skäresalat en zucht verzaligd. "Ik voel mij hier helemaal thuis, zie!" Mijn liefste schiet in de lach. Blijkbaar had hij aan de rest van ons gezelschap voorspeld dat ik precies dat zou doen en zeggen.

We zijn ondertussen een dag in Zweden en ik ben opnieuw helemaal verliefd op dit prachtige land. Lyrisch word ik van de blauwe luchten boven het glinsterende water van de meren, de witte vlinders die boven de eindeloze velden vol haver fladderen en de wildernis die daar toch telkens weer tussendoor weet te breken, zelfs hier in het zuiden van het land.


De helft van de coven is meegekomen, blijkbaar moet ik toch wel overtuigend zijn geweest :-) Om de drie jaar gaan we met een hele groep vrienden op vakantie. De criteria voor de keuze van onze bestemming zijn zon, zee, een zwembad en een hoop cultuur en natuur. Zweden heeft het allemaal en Villa Ekenäs in Otterbäcken heeft het zwembad dat de laatste grumpy old man over de streep wist te trekken.

Het huis ligt aan het Vänern meer, tussen de berken- en naaldbossen. De zonsondergang boven het glinsterende water is een spektakel waar je helemaal zen van wordt, al wordt het zelfs hier in het zuiden niet helemaal donker. Het zicht doet je ziel zingen. 

Had ik al gezegd dat ik mij hier helemaal thuis voel?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam