Een sprongetje

Daar komt-ie! Daar komt-ie! Hoppa! Ik wip in mijn autozetel naar omhoog en begin te grijnzen. Vlak bij de afrit naar Zaventem zit er een bult in het wegdek, als een tongue in cheek grapje van de Brusselse Ring.


De bult zit er al zo lang ik me kan herinneren, er zijn nog zekerheden in het leven. Hij was er al toen ik twintig jaar geleden elke dag naar Strombeek pendelde en ik wip nu nog altijd lachend naar omhoog als ik naar mijn ouders of een klant in Brussel rijd. De bult is een houvast in een wereld die ongelooflijk is veranderd in die twintig jaar.

Elke keer als ik hier langs rijd, word ik altijd een beetje opgewonden. Ik kijk reikhalzend uit naar het omhoogwippen. Ik ga er speciaal helemaal links voor rijden. Als mijn wagen een sprongetje maakt, is mijn dag helemaal goed. :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zuiverende eitjes: egg cleansing

De heksenrunen

De numerologie van je heksennaam